Monday, July 18, 2011

Audit Dalam KPTMAS

Audit Dalam KPTMAS dijalankan bermula 17 Julai 2011 ini. Untuk jadual audit, boleh merujuk kepada Mr. CIA kita, Encik Ramlan Mohd. Diharapkan auditor-auditor yang terlibat gigih menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan, di sebalik kesibukan tugas hakiki masing-masing.

Audit dalam kali ini dibuat sedikit berbeza daripada sebelum ini kerana auditor akan menggunakan segala pengetahuan mereka yang telah ditimba selama ini untuk melaksanakan audit mengikut 'klausa'. Bagi saya yang bukan seorang auditor, turut merasa cabarannya berdepan dengan audit yang dibuat mengikut klausa ini. Bermaksud segala tugasan yang dibuat mengikut prosedur akan dinilai dari segenap segi mengikut klausa-klausa yang berkenaan. Klausa 4, 5, 6, 7 dan 8. Fuhh! Tabik Spring kot kepada auditor-auditor terbabit! Hafal jangan tak hafal yer..

Didoakan juga kepada semua auditee semoga sukses menghadapi audit dalaman ISO 9001:2008 ini. Buatlah yang terbaik, selebihnya kita hanya ada Allah untuk membantu pelaksanaan tugas seharian kita masing-masing..

NCR, OFI dan istilah-istilah yang sewaktu dengannya itu, anggap ia sebagai penasihat, penyelaras tujuan dan pemangkin kepada kejayaan kita semua. Insyaallah.

Akhir bicara, semoga segala-galanya berjalan dengan lancar untuk semua termasuk auditor, auditee dan sesiapa sahaja yang terlibat dengan audit dalam kali ini.

No comments:

Post a Comment